A 5è continuem aprofundint en el coneixement de l'aparell respiratori.
Les nostres inquietuds ens han dut a prendre el rol de científics per tal d'esbrinar i entendre què fa possible el procés de respirar. Es a dir, què fa que els pulmons s'inflin i es desinflin.
Per assolir aquest repte vam treballar com a veritables científics: ens vam formular una pregunta inicial "què fa que els pulmons s'inflin i es desinflin"; vam elaborar diferents hipòtesis; i vam decidir confirmar una d'elles mitjançant l'experimentació.
La hipòtesis a contrastar era que "el diafragma és el responsable que els nostres pulmons s'inflin, i nosaltres puguem inspirar aire; i que es desinflin, i que nosaltres puguem expirar l'aire."
Voleu conèixer el resultat? Veieu el vídeo on l'alumnat de 5è ens explica els resultats de l'experiment i les seves conclusions.
I a continuació algunes imatges del procés.
Les nostres inquietuds ens han dut a prendre el rol de científics per tal d'esbrinar i entendre què fa possible el procés de respirar. Es a dir, què fa que els pulmons s'inflin i es desinflin.
Per assolir aquest repte vam treballar com a veritables científics: ens vam formular una pregunta inicial "què fa que els pulmons s'inflin i es desinflin"; vam elaborar diferents hipòtesis; i vam decidir confirmar una d'elles mitjançant l'experimentació.
La hipòtesis a contrastar era que "el diafragma és el responsable que els nostres pulmons s'inflin, i nosaltres puguem inspirar aire; i que es desinflin, i que nosaltres puguem expirar l'aire."
Voleu conèixer el resultat? Veieu el vídeo on l'alumnat de 5è ens explica els resultats de l'experiment i les seves conclusions.
I a continuació algunes imatges del procés.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada